UDSOLGT - Når livet slår en kolbøtte

30.04.24
Foredrag med Manu Sareen

UDSOLGT

For få år siden fik Manu Sareen stillet diagnosen ADHD. Det første han tænkte var: "Hvordan kan jeg have en børnesygdom?" Men han blev klar over, at rigtig mange voksne mennesker lever med ADHD. Han ville ønske, at han havde kendt til sin diagnose tidligere i livet, så uroen, melankolien og det indre kaos havde fået en forklaring.

I dette foredrag fortæller Manu historien om at leve et liv med ADHD uden at vide det, om en grundlæggende ensomhed, der knytter sig til at føle sig anderledes, og om de enorme omkostninger, det har haft for ham. Han fortæller også om styrkerne ved ADHD; jernviljen, gåpåmodet og kreativiteten.

Han har skabt en politisk karriere og et forfatterskab, men trods succeserne er der også en anden side. Diagnosen har kostet ham dyrt, både professionelt og privat, i form af forliste ægteskaber, tabte jobs og venskaber. Flere gange har han truffet afgørende valg i sit liv, som bagefter har været uforklarlige for ham selv, og han har siddet tilbage dybt forundret og forvirret over hans impulsivitet.

Pris inkl. en forfriskning kr. 150.

Køb billet - efter først til mølle - her på siden eller på Skive Bibliotek.

Arrangør: Skive Bibliotek.