Foto: Sally Jo Ringhof

Mød succesforfatterne Lise Ringhof og Erik Valeur

29.04.24
Forfatterforedrag

Mød forfatterparret bag den historiske trilogi om familien Brinch og det 20. århundredes danmarkshistorie i ”Det er de danske som flygter”, ”Det er de oprørske der svigter” og ”Det er de unge som forsvinder”.

Lise Ringhof og Erik Valeur fortæller om de forskellige temaer i de tre bøger: Mænd og kvinder, børn, racehygiejne, diskrimination, sociale forskelle, oprørstiden, de magtfuldes politik, verdenskrigene, danskerne, danskhed og danmarkshistorien.

Forfatterne vil tale om deres samarbejde og løfter sløret for, hvordan de har arbejdet med research og idéudvikling under skrivearbejdet. De giver et detaljeret blik ned i ’maskinrummet’ bag trilogien. Det hele med konkrete, både oplæste og visuelle eksempler - og med god plads til uddybende spørgsmål fra publikum.

Foto: Sally Jo Ringhof

Dette foredrag er støttet af Slots- og Kulturstyrelsen.

I pausen serverer vi en forfriskning.

Foredraget koster 125 kr.
Køb billet her på siden.