Mød Marlene Nørgaard Carolus som voksede op i Skive

04.10.24

Kom og lær Marlene Nørgaard Carolus at kende, hun er på listen over de 100 mest indflydelsesrige kvinder i Danmark, en sand inspirationskilde, både for kvinder og mænd i finansverdenen. Marlene har rødder i Skive, hvor hendes far, Johannes Nørgaard, drev en tømrer- og snedkervirksomhed sammen med hendes mor, Vita, der også havde sin egen tøjbutik, ”Chez Vita”, i Nørregade.

Efter at have gået på Resen Skole viste Marlene stort talent for badminton, hvilket førte til optagelse på Gentofte Elite Idrætsgymnasium og en sponsoraftale med Team Danmark. Selvom hun har oplevet succes i sin karriere både i ind- og udland, glemmer Marlene aldrig sin barndomsby Skive, som hun husker som et dejligt sted at vokse op.

Grib chancen for at møde Marlene og høre hendes livshistorie om opvæksten i Resen ved Skive. Selv i dag er Marlene tæt knyttet til området, da hun ejer et hus på Fur med sin familie og benytter enhver mulighed for at være der. En unik mulighed for at høre en spændende fortælling fra en lokal inspirator.

CV:
Marlene er i dag tilknyttet som partner i Formue Danmark og som betroet rådgiver for JBR/ABR Holding. Før dette var hun bl.a. administrerende direktør og medejer af Mybanker A/S, global direktør i Danske Bank - Private Banking og chefstrateg i Nordea.

Hun sidder i bestyrelserne for Grønbech & Sønner Holding A/S, Pankas A/S, Fonden for Det Danske Studenterhus, Formue A/S, Olga & Esper Boels Fond, Scan-Bee A/S.

Marlene er uddannet fra Copenhagen Business School med en Executive MBA og en Bestyrelses Masterclass fra CBS og Harvard University. Udover dette er hun certificeret i Exponentielle Teknologier fra Singularity University i San Francisco, Californien.

Foredraget koster 50 kr. inkl. kaffe/te og kage.
Køb billet her på siden eller ved fremmøde på Skive Bibliotek

Arrangører: Ældresagen i Skive-Spøttrup-Sundsøre og Skive Bibliotek