Mød forfatteren Karin Slot Christiansen

01.02.24
Mød forfatter med jyske rødder i samtale med Ann Bodilsen fra Skive Bibliotek

Karin Slot Christiansen debuterede som forfatter i 2021 med romanen ”Fuglene synger baglæns”, som er første bind i en planlagt trilogi om barndomsveninderne Vicki og Katrine. I første bind er kvinderne i 30erne og lever meget forskellige liv i henholdsvis Vestjylland og København. Et stort tillidsbrud sætter deres venskab på prøve.

Bind to i serien ”Englen i havet” er netop udkommet, og her er kvinderne i 40erne, da en pludselig og uventet hændelse betyder, at de igen får brug for hinanden, men er det for sent at genoptage det ødelagte venskab?.

Karin fortæller med et glimt i øjet om sin opvækst i Vestjylland, hvorfra den dybfølte kærlighed til naturen, litteraturen og elskelige personager udspringer og dermed er forfatterskabets grundklang slået an.

Hun kommer i løbet af sin ’talk’, der er krydret med anekdoter, ind på, hvorfor venskaber, livsvidner, svigt, bedrag, tilgivelse og forsoning er vigtige emner i hendes romaner, som vi alle, mænd og kvinder, kan spejle os i.

Karin Slot Christiansen er oprindeligt fra Holstebro egnen, som hun stadig kalder ’hjem’, selvom hun i dag bor i Gentofte, sammen med manden BS Christiansen og parrets 2 børn. Hun har i mange år arbejdet som journalist hos Nordisk Film TV, DR’s Dokumentargruppe samt TV MidtVest. Sidenhen har hun uddannet sig til certificeret psykoterapeut, men er nu sprunget ud som forfatter.

Foredraget koster 100 kr. inkl. en forfriskning.

Køb billet her på siden eller ved fremmøde på Skive Bibliotek.