UDSOLGT "Meter i sekundet" - mød Stine Pilgaard

03.06.21
Stine Pilgaard får boghandlernes pris De Gyldne Laurbær for romanen "Meter i sekundet"

UDSOLGT

Romanen Meter i sekundet fra 2020 er en humoristisk roman om en ung kvinde, der flytter til Vestjylland og skal finde vej i højskolelivet og den vestjyske samtaleform, og samtidig finde ind i rollen som nybagt forælder og orakel i lokalavisens brevkasse.

Meter i sekundet er en fortælling om relationer, dilemmaer og samtalernes veje og vildveje. Romanen består af forskellige teksttyper, brevkassetekster og sange, hvoraf en af sangene bliver trykt i den nye udgave af Højskolesangbogen.

Stine Pilgaard er født i Aarhus i 1984. Hun er uddannet fra Forfatterskolen i 2010 og er cand. mag i dansk og medievidenskab.

I 2012 debuterede Stine Pilgaard med sin anmelderroste debutroman "Min mor siger". Den blev præmieret af Statens Kunstfond samme år. Romanen blev solgt til udgivelse i Norge og Island, blev nomineret til DR Romanprisen og fik debutantprisen Bodil og Jørgen Munch-Christensens Kulturlegat.

Foregår på 2. sal i glasgangen.

Arrangementet koster 125 kr. inkl. en forfriskning. Køb billet her på siden.

OBS: Husk Coronapas

Arrangør: Skive Bibliotek