For alle

Honey syr dyrekostumer til cosplay

23.09.23
Kom og mød Honey

Kom og mød Honey, hør hende fortælle og se de smukke dragter. Hun holder meget af hunde og ræve, så de fleste af hende fursuits er inspireret af hunde, ræve og ulve. Det tager to-tre uger at kreere en heldragt, nogle gange længere tid, hvis det er et komplekst design, og dragterne er specielt tilpasset til den enkelte.

Det er fra hendes lille systue - Alpha Dogs - i et parcelhus i Holstebro, hun skaber og leverer dyrekostumer (fursuits) til voksne ”cosplayere” i hele verden.

Cosplay er sammentræk af de engelske ord ”costume” og ”play” – på dansk ”kostume” og ”leg”. Det er voksne, som dyrker rollespil i fritiden, ofte iført et dyrepels-kostume, som på internet-sproget engelsk bliver kaldt ”fursuits”, eller furries.

Foregår i Stueetagen.