Gratis læseglæde leveret til døren - Bliv Læsefamilie

12.12.23
Børnebiblioteket gentager succesen

Hvad er Læsefamilier?
Læsefamilier er et gratis tilbud for familier med børn fra ca. 10 år. Som Læsefamilie får I hver måned leveret en pose lige til døren, som man kender det fra fx måltidskasser. Børnebiblioteket har bestemt posens indhold på forhånd, så indholdet er en overraskelse for hele familien.

Hvad er en læsepose?
En typisk læsepose bevæger sig inden for et overordnet tema (fx. Uhygge, Røverhistorier, Penge) og kan indeholde bøger, brætspil, quizzer, opskrifter på aktiviteter og meget mere. Alt er pakket, klart, og lige at gå til. Posen er sammensat sådan, at den aktiverer hele familien og hen over en måned kan tages i doser, der let kan indarbejdes som små samlende indslag i hverdagen.

Sådan bliver du en af bibliotekets Læsefamilier
Som Læsefamilie får I leveret 6 poser i alt i perioden februar-august (minus juli). Der er ingen formelle krav for deltagelse - men læseposerne er møntet på større børn - primært i alderen 10+. Tilbuddet er gratis.
Der er begrænset antal pladser, så først-til-mølle-princippet gælder. Når I har bestilt en billet, bliver I kontaktet af børnebiblioteket med flere informationer umiddelbart inden levering af første læsefamiliepose.

Der er pr. 9/1-2024 lukket for tilmelding.