For alle

UDSOLGT Fur fra den blinde vinkel

01.06.22
Ø-rundtur med bus og blind guide

Oplev Limfjordsøen Fur med museumsinspektør John Brinch Bertelsen som guide. Han tager med i bussen og fortæller om alt det man ser - og mere til. John er blind, men formår på fremragende og humoristisk vis at få andre til at åbne øjnene, når han viser rundt på øen.

Når busguiden er museumsinspektør, får du en professionel formidler med stor erfaring som fortæller. Du får en cocktail, der er blandet af faglig viden, lokalkendskab og en stor portion jysk lune og underfundighed. Turen byder på overraskelser, og lattermusklen kommer i brug. Efter turen har du fået et andet ”syn” på Fur.

Kl. 13 Afgang fra Kvickly’s parkeringsplads (ved gastanken)

Kl. 15.30 Cafe Herrens Mark: Kaffe/te med Lisbeths berømte ”gammeldaws” rabarberkage.

Der er afsat tid til et besøg i det berømte ”Museum for mænd” og et besøg i ”Det lille værksted” – med unika keramik.

Vi forventer at være tilbage i Skive kl. 18, men der kan ske små justeringer i tidsplanen, hvis der er ventetid ved færgen.

Pris pr. person: 250 kr. alt inkl.
Køb billet - efter først til mølle - her på siden eller på Skive Bibliotek.

Arrangører:
Ældresagen i Skive-Spøttrup-Sundsøre og Skive Bibliotek.