Om dette arrangement

Prinsens Musikkorps spiller på Skive Bibliotek

20.06.24
H.C. Lundbye koncert

Musik er så meget mere end blot lyd - det er en følelse, en oplevelse, en rejse gennem minder og stemninger. Det er det, der får vores hjerter til at synge og vores liv til at danse. Prinsens Musikkorps er en sand mester i at fange magien ved musik. Med deres 16 professionelle musikere spreder de glæde, hyldest og hygge, alt sammen gennem tonerne fra deres instrumenter.

Nu inviteres du med til en enestående koncert, hvor du bliver ført tilbage til guldalderen og ind i H.C. Lumbyes musikalske univers. Henrik Engelbrecht, en skarp musikformidler og fortæller, vil guide dig gennem historien om Lumbye og hans ikoniske kompositioner af vals, polka og galop. Det bliver en festlig aften, hvor musikken og fortællingen forenes i en smuk symfoni af toner og ord.

Så sæt dig godt til rette, luk øjnene og lad dig rive med af dirigerende Henrik Engelbrechts svingende arm og medrivende stemme. En koncertoplevelse, der vil kaste lys over musikkens betagende kraft og Lumbyes evige indflydelse på den danske musikscene.

Dirigent og konferencier: Henrik Engelbrech.
Koncerten er gratis og foregår i stueetagen.